Celem istnienia Intergisu® jest integracja jak największej ilości danych mających odniesienie przestrzenne w jednym miejscu (na wspólnej mapie) i zapewnienie użytkownikowi dostępu do pełnej informacji o obiektach znajdujących się na mapie oraz ich relacji z innymi obiektami.
Zobacz więcej:
Niezwykle istotna dla szerokiego grona użytkowników jest możliwość korzystania z Intergisu® w oknie przeglądarki internetowej w jak najprostszy sposób. W tym celu wyposażyliśmy Intergis® w szereg narzędzi:
- Włączanie i wyłączanie wybranych warstw (typów obiektów) umożliwia zwiększenie czytelności mapy, tak aby widoczne były te obiekty, które w danej chwili są niezbędne. Przykłady:
- Warstwa działek
- Warstwa budynków
- Warstwa odcinków sieci
- Warstwa zaworów
- Przesuwanie i zmiana skali mapy umożliwia ustawienie w oknie potrzebnego fragmentu mapy w żądanym powiększeniu – także z wykorzystaniem rolki myszy.
- Wyszukiwanie obiektów na mapie według różnych kryteriów opisowych umożliwia szybkie dotarcie do potrzebnych informacji. Przykłady:
- Wyszukanie potrzebnego adresu
- Wyszukanie działki o wybranym numerze lub nazwisku wlaściciela
- Wyszukanie wszystkich działek będących we władaniu gminy, których powierzchnia jest większa od 2000 m2
- Wyszukanie wszystkich zaworów, których termin przeglądu mija za tydzień
- Odszukanie punktów awarii na odcinkach sieci wodociągowej
- Wyszukiwanie obiektów według ich zależności przestrzennych umożliwia szybkie dotarcie do potrzebnych informacji. Przykłady:
- Informacja, na jakiej działce znajduje się wybrany obiekt, np. pomnik przyrody, latarnia
- Informacja, jakie budynki znajdują się na wybranej działce
- Wyszukanie wszystkich działek sąsiadujących z wybraną
- Informacja, przez jakie działki przechodzi modernizowany odcinek sieci
- Filtrowanie danych według różnych kryteriów opisowych umożliwia jednoczesną edycję wielu wybranych obiektów. Przykłady:
- Filtrowanie i zmiana danych opisowych wszystkich budynków komunalnych
- Filtrowanie wszystkich obiektów do przeglądu
- Tworzenie analiz buforowych umożliwia szybkie dotarcie do potrzebnych informacji, określenie wpływu działań na otoczenie. Przykłady:
- Wskazanie wszystkich budynków w promieniu 200m od wybranego punktu
- Wskazanie wszystkich działek odległych o 50m od wodociągu
- Generowanie raportów umożliwia zestawianie danych o obiektach, ich wydruk lub eksport do innych programów, np. MS Excel. Przykłady:
- Lista właścicieli działek, których należy powiadomić o planowanej inwestycji w sąsiadującym pasie drogowym
- Szczegóły zaznaczonych budynków: struktura własności, adres, dane zarządcy
- Stan odcinków sieci, zaworów, studzienek
- Lista zgłoszonych awarii w danym dniu
Zastosowania
Usługi
Konsulting zasobów i potrzeb
Nim powstanie gotowe rozwiązanie potrzeba wielu działań, by projekt spełniał oczekiwania i indywidualne potrzeby. Dlatego niezmiernie ważny jest etap badania potrzeb, zweryfikowania istniejących rozwiązań. Nasi eksperci wspierają klientów w analizie potrzeb. Rozwiązania, które funkcjonują w firmie zostaną w pełni wykorzystane, a my opracujemy narzędzie zintegrowane z bieżącym systemem. Nasze motto to „najpierw dokładna analiza i planowanie, następnie sprawne działanie aż do osiągnięcia założonego celu.”
Zakres działań doradczych realizowanych przez naszych ekspertów obejmuje:
- dobór i analizę możliwości wykorzystania rozwiązania w zakresie zarządzania przestrzenią i infrastrukturą oraz procesów biznesowych
- audyt istniejących zasobów i potrzeb
- analizę zewnętrznych zasobów możliwych do wykorzystania
- analizę formalno-prawną
- badanie możliwości wsparcia przedsięwzięcia ze środków unijnych
- opracowanie dokumentacji technicznej projektu
Dopiero po zebraniu wszystkich potrzebnych informacji powstaje projekt techniczny rozwiązania dopasowany zakresem działań do możliwości finansowych, podzielony na etapy realizacji zgodnie z priorytetowymi potrzebami. Zapewniamy prawidłowy schemat pracy zgodny z normą oraz obniżamy ryzyko wystąpienia błędów. Podczas tworzenia projektu zwracamy szczególną uwagę na procesy biznesowe w otoczeniu inżynier – konstruktor – produkcja, inżynier – marketing. Dzięki uporządkowanej dokumentacji inżynierskiej produkt jest zgodny z wytycznymi.
Dobór odpowiedniej architektury rozwiązania i sposobu wdrożenia
Na podstawie analizy wymagań i istniejących danych nasi inżynierowie dobierają architekturę rozwiązania, która odpowiada bieżącym potrzebom klienta, umożliwia własciwą realizację celów bez potrzeby niepotrzebnego zwiększania kosztów i jednocześnie jest otwarta na przyszłą rozbudowę. Sposób wdrożenia i jego rozłożenie w czasie jest zawsze konsultowane z klientem.
Opieka wdrożeniowa i serwisowa
W trakcie realizacji projektu również gwarantujemy doradztwo merytoryczne, tak aby produkt w pełni przystosować do indywidualnych potrzeb. Proces efektywnego wdrażania rozwiązania w przedsiębiorstwie nie jest możliwy bez intensywnych szkoleń pracowników, indywidualnych konsultacji technicznych. Dzięki ścisłej współpracy na linii ekspert-klient rozwiązanie wdrażane jest szybko i w pełni odpowiada wymaganiom założonym w projekcie. Po zakończeniu wdrożenia zawsze można liczyć na konsultacje i wsparcie techniczne specjalisty, a także uzgodnić modyfikacje w systemie.
Przetwarzanie danych
Wykonujemy podstawowe prace związane z przetwarzaniem dokumentacji: skanowanie, kalibrację, czyszczenie dokumentacji, wektoryzację oraz wydruk wielkoformatowy. Świadczymy usługi zaawansowane związane z konwersją danych CAD/GIS, udostępnianiem obszaru roboczego na chronionym serwerze wraz z zapewnieniem specjalistycznych rozwiązań zarządczych i stałą kontrolą jakości. Prace prowadzimy w profesjonalnym środowisku, które umożliwia archiwizację i uporządkowanie efektów prac oraz szczegółowy zapis całej historii realizacji zlecenia.
Informacje i wymagania techniczne
System Intergis® jest elastycznym i w pełni skalowalnym rozwiązaniem opartym o znane produkty firmy Autodesk: AutoCAD Map 3D, Autodesk Infrastructure Map Server, MapGuide Open Source oraz Autodesk Topobase. W zależności od potrzeb klienta może on służyć do pojedynczych zadań dla jednego wydzialu lub zarządzać danymi przestrzennymi w skali całego urzędu lub przedsiębiorstwa. Zapoznaj się z architekturą najbardziej rozbudowanej wersji systemu, opartą na bazie Oracle Spatial i zawierająca topologie, moduły branżowe, procedury automatyzujące zadania, zaawansowaną analitykę i raportowanie (PDF). Możliwe jest oczywiście uruchomienie systemu w mniej rozbudowanych konfiguracjach (np. jedynie w oparciu o serwer map MapGuide Open Source), a następnie jego sukcesywna rozbudowa.